جهان شناسی

ساخت وبلاگ

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 345 تاريخ : پنجشنبه 27 مهر 1391 ساعت: 18:19

نگرشی بر اكثر ایسم ها بصورت مختصر و زیبا




1. امپریالیسم: (1)
امپریالیسم از كلمه قدیم تر (امپراطوری) گرفته شده است. و این اصطلاح عنوان برای قدرت یا دولتی بوده كه خارج از محدوده و كشور خود به زور به تصرف سرزمین ها و ممالك دیگر اقدام می كرده، و آنجا را جهت بهره برداری، تحت سلطه خود قرار می داده است. و معنای امپریالیسم با كلمه استعمار پیوندی نزدیك دارند. و امپریالیسم به امپریالیسم نظامی، اقتصادی و فرهنگی تقسیم می شود.

2. میلیتاریسم: (2)
به معنای ارتش سالاری می باشد. به چهار حالت در سازمان ارتش مانند جنگجویی، سروری ارتش بر دستگاه دولت، بزرگداشت سپاهگیری و بسیج كشور برای هدف های نظامی را ارتش سالاری گویند. وقتی این چهار حالت كاملاً فراهم شد ارتش سالاری كامل گویند. و میلیتاریسم زمینه را برای دژسالاری، نازیسم، فاشیسم و فالانژیسم فراهم می كند.

3.دزسالاری:
نام و اصطلاحی برای حكومت هایی است كه با روش استبدادی و ترور بر سر كار می آیند.

4. نازیسم: (3)
عنوانی است برای حكومت آلمان در دورة "آدولف هیتلر" و گاهی هم ردیف معنای فاشیسم می باشد. و نیز نازی علامت اختصاری "حزب ناسیونال سوسیالیست كارگران آلمان" به رهبری هیتلر است.

5. فاشیسم: (4)
این اصطلاح به صورت عام نامی است برای همه رژیمهایی كه بقایشان بر پایة دیكتاتوری و زور و كشتار استوار است. اما به معنای خاص، نام جنبشی است كه در سال 1929 به رهبری "موسولینی" در ایتالیا به راه افتاد.

6.فالانژیسم: (5)
نام حزب فاشیست اسپانیا می باشد. این حزب را "خوزه آنتونیو پریمودو ریورا" پسر دیكتاتور پیشین، "پریمودو ریورا"، در سال 1933 بنیان گذاشت.

7. تیرانی (تیرانیسید): (6)
عنوانی است برای حكومت ظالمانه ای كه قدرت را از راه غیر قانونی در یونان باستان به دست می گرفت و در یونان "تورانوس (Tynus)" می نامیدند.

8. ماكیاولیسم (استبداد جدید): (7)
مكتب ماكیاولیسم كه آن را "فلسفه استبداد جدید" نیز می خوانند، عبارت از مجموعه اصول و دستوراتی است كه ماكیاولی فیلسوف و سیاستمدار ایتالیایی (1469-1527) برای حكومت ارائه داده است. كه خلاصه این مكتب عبارت است از: تأسیس دولتهای متحد و قوی كه تابع كلیسا و دین نباشد. طرفداری از ظلم و استبداد و حكومت نامحدود. انسان موجود سیاسی و فطرتاً شرور است لذا برای علاج شرارت انسان حكومتی مقتدر و مستبد لازم است. اخلاق و مذهب تابع سیاست زمامدار می‌باشد، اگر صلاح دید در حكومت از دین و اخلاق استفاده می كند و اگر صلاح ندید استفاده نمی كند. زمامدار به منزلة قانون است و مردم باید از حاكم و زمامدار اطاعت كنند، اما خودش از قانون مستثنی است و هر چه بخواهد می تواند انجام دهد. روش حكومت در مكتب ماكیاولیسم آن است كه زمامدار برای رسیدن به قدرت و حفظ آن مجاز است به هر عملی مانند زور، حیله، تزویر، جنایت، تقلب، نقض قول و پیمان شكنی و نقض مقررات اخلاقی متوسل شود. و هیچ نوع عملی برای رسیدن به قدرت و حفظ آن برای زمامدار ممنوع نیست، به شرط اینكه تمام این اعمال را پنهانی و سرّی انجام دهد. و جنایاتی كه هیتلر و موسولینی دیكتاتورهای آلمان و ایتالیا انجام دادند بر همین افكار دور می زد.

9. نیهیلیسم: (8)
نیهیلیسم یا هیچ انگاری، این اصطلاح از واژه (نیهیل( در زبان لاتین به معنای هیچ آمده است. و نیهیلیسم مكتبی فلسفی است كه منكر هر نوع ارزش اخلاقی و مبلّغ شكاكیت مطلق و نفی وجود است. و گروهی از آنارشیست های قرن 19 روسیه را نیز نیهیلیست خوانده اند. مؤسسه فرقه نیهیلیسم "میخائیل باكونین" (1876-1814م.) بوده است.

10. سوفیسم (سوفسطائی) (9) :
در زبان یونان سوفیسما و سوفیزا به معنای آموزش و سوفوس به معنای عقل و خرد می باشد. اما از نظر اصطلاح سوفیست عنوانی برای فلاسفه قبل از سقراط می باشد. كه آنان مورد انتقاد سقراط و افلاطون قرار گرفتند. اما بعدها به كسانی گفته می‌شد كه در بحث ها و گفتگوی با مغالطه و زبان بازی بر حریف خود پیروز می شدند.

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 342 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 19:37

 

در سال 1955 یک موزه پزشکی در شیکاگو 350 اسلاید ظریف و با ارزش از مغز انیشتین تهیه کرد. این برنامه اجرایی که با استفاده از اسلایدهای مغز انیشتین ساخته شده به محققان این امکان را می دهد که مغز برنده جایزه نوبل را به گونه ای بررسی کنند که گویی آن را زیر میکروسکوپ قرار داده اند.
یک برنامه اجرایی از مغزی که فیزیک را متحول کرد برای آی پد رونمایی شده تا دانشمندان بتوانند به تصاویری از جزئیات مغز انیشتین دسترسی پیدا کنند.

 در سال 1955 یک موزه پزشکی در شیکاگو 350 اسلاید ظریف و با ارزش از مغز انیشتین تهیه کرد. این برنامه اجرایی که با استفاده از اسلایدهای مغز انیشتین ساخته شده به محققان این امکان را می دهد که مغز برنده جایزه نوبل را به گونه ای بررسی  کنند که گویی آن را زیر میکروسکوپ قرار داده اند.

استیو الندرز از مشاوران موزه ملی بهداشت و پزشکی شیکاگو که این برنامه را طراحی کرده است، گفت: برای این که ببینم دانشمندان چه چیزهایی کشف می کنند بسیار بی قرار هستم. تصور می کنم که انیشتین نیز از این کشفیات شگفت زده شود.


 
پس از درگذشت انیشتین یک پاتولوژیست به نام تواس هاروی با انجام یک کالبد شکافی مغز انیشتین را به امید اینکه محققان آینده بتوانند روی رازهای نبوغ وی تحقیق کنند از بدنش خارج کرد. هاروی نمونه هایی از این تحقیقات را روی یک منطقه از مغز انیشتین در سال 1999 منتشر کرد. این تحقیقات روی لوب آهیانه انجام و مشخص شد که این منطقه از مغز انیشتین از سایرین 15 درصد بزرگتر بوده است. لوب آهیانه برای درک ریاضیات، زبان و روابط سه بعدی و فضایی نقش مهمی ایفا می کند.

دکتر فیلیپ اپستین عصب شناس و مشاور این موزه گفت: این برنامه جدید آی پد به محققان این امکان را می دهد که با نگاه کردن عمیق تر به مناطق مغز انیشتین که تجمع سلولهای عصبی در آن بیشتر از حد عادی است علت نبوغ وی را کشف کنند.

اما از آنجا که این اسلایدها از این بافت پیش از ظهور فناوریهای مدرن تصویربرداری ارائه شده ممکن است برای دانشمندان درک این مسئله که دقیقاً این اسلاید متعلق به کدام بخش از مغز انیشتین است دشوار باشد، اما این برنامه اجرایی اسلایدها را در منطقه خاص خود قرار داده است.

براساس اظهارات جاکوپو انسی از موسسه تحقیقات مغز دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو، تصاویر سه بعدی از مغز انیشتین وجود ندارد، آنچه موجود است اسلایدها یک اینچ در سه اینچی است که تنها یک بخش از مغز را تشکیل می دهند.

انسی نمونه دیجیتالی از مغز هنری مولیسون را که در سال 1008 پس از سالها فراموشی از دنیا رفت تهیه کرده است تا از آن برای تحقیقات علمی استفاده کند، مولیسون خود در زمان حیات در این تحقیقات حضور داشت و حضور وی موجب درک تازه ای از یادگیری و حافظه شده بود.

درحال حاضر یک وب سایت از تصاویر قابل جستجو با بیش از 2400 اسلاید از تمام مغز مولیسون وجود دارد که در دسامبر امسال در دسترس عموم قرار می گیرد.

جیم پاگلیا عضوهیئت مدیریه این موزه اظهار داشت: این برنامه اجرایی می تواند الهام بخش نسل جدیدی از عصب شناسان باشد.

برنامه اجرایی مغز انیشتین برای غیر دانشمندان با قیمت 9.99 دلار قابل دانلود است.
جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 401 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 2:54

 

 
معروفترین شهر دنیا با این ویژگی شهر ونیز است و خیلی ها اصلا فکر می کنند ونیز تنها شهری است که روی آب شناور است، در حالی که اینگونه نیست و شهرها و روستاهای دیگری هم هستند که با این ویژگی منحصر به فرد گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.
 
بانکی: زندگی در شهرها یا روستاهایی که برای حمل نقل در آن به جای ماشین از قایق استفاده کنید، می تواند هیجان انگیز و جالب باشد. خانه ها در این روستاها روی آب هستند و حتی تصور اینکه خانه تان روی آب شناور باشد هم شگفت انگیز است.

معروفترین شهر دنیا با این ویژگی شهر ونیز است و خیلی ها اصلا فکر می کنند ونیز تنها شهری است که روی آب شناور است، در حالی که اینگونه نیست و شهرها و روستاهای دیگری هم هستند که با این ویژگی منحصر به فرد گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.

با 10 شهر و روستای شناور روی آب آشنا شوید:

1.  کو پانیی، تایلند

10 شهر و روستای روی آب

این روستای کوچک را یک ماهیگیر اندونزیایی ساخته و حدود 200 خانواده که جمعیت شان بین 1500 تا 2000 نفر است در این روستای کوچک زندگی می کنند.

برای ساخت این روستا از چوب استفاده شده است.

10 شهر و روستای روی آب


جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 328 تاريخ : يکشنبه 23 مهر 1391 ساعت: 20:59

دانلود کنید

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 371 تاريخ : جمعه 21 مهر 1391 ساعت: 13:38

109993 890 255x300 تصاویر و سندهایی از زندگی واقعی اوباما رییس جمهور آمریکا

 

پشت صحنه آقای تغییر + سند + فیلم

از اوباما چه می دانیم؟ آیا او مسلمان است؟ در کجا به دنیا آمده؟ آیا این سیاه پوست ۵۰ ساله واقعا درصدد تغییر ساختارهای متصلب آمریکاست؟ آیا همجنسبازی او با رام امانوئل واقعیت دارد؟ گزارش های ویژه مشرق را برای رازگشایی از این سوالات دنبال کنید….

ادامه را ببینید

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 345 تاريخ : پنجشنبه 20 مهر 1391 ساعت: 14:34

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 بی شک باید  سمبولیسم و نماد گرایی را جز لاینفک جریان فراماسونری دانست جریانی که موجودیت آن بیش از هر تمدن دیگری با پاگانیسم مصر باستان گره خورده است . که قبلا در مقاله ای دیگر با عنوان "نماد های ماسونی مصر باستان" مفصل به آن پرداختم .

 

اصولا صحبت از نماد گرایی ماسونی نه در این مجال بلکه خود فرصتی مفصل می طلبد اما آنچه قصد دارم در این جستار به آن بپردازم صرفا نماد گرایی این جریان در دلار آمریکاست که به طرز شگفت انگیزی گویا مرامنامه و مانیفست یهودی– فراماسونری  آنهاست تا وسیله ای برای داد و ستد.

 

ششم ژوئيه سال 1785كنگره آمريكا ( که در آن زمان، تنها يك مجلس بود) به اتفاق آراء دلار«« Dollar  را واحد پول آن كشور قرار داد.

 

 پيش از استقلال ايالات متحده یعنی در 4 ژوئیه 1776 ، پول انگلستان (ليره) در 13 مهاجر نشين انگليسي آمريكاي شمالي رايج بود.

 

 در جريان انقلاب، آمريكائيان سكه نقره اي اسپانيا به نام «دلار» را كه در مكزيك رايج بود وسيله داد و ستد قرار داده دادند و به همين دليل نام پول ملي خود را «دلار» گذاشتند.

 

سكه دلار نقره اي از قرن چهاردهم بیش از سه قرن به نام «تالرThaler، دالر، تلار و دلار» در اروپا رايج بود كه اسپانيايي ها آن را حفظ كردند و به مستعمرات خود در قاره آمريكا منتقل ساختند.

 

اس با خط عمودي« $» كه علامت بين المللي دلار است نيز از اسپانيايي ها اقتباس شده كه پول خود را با علامت P (پي) مشخص مي كردند و اين «P» در آمريكاي شمالي به تدريج و در جريان نوشتن به شكل «$» درآمد.(1)

 

روند گنجاندن نمادهای یهودی – ماسونی در اسکناس 1 دلاری ختم نگشت و تمامی اسکناسهای بعد از آن نیز از این امر مستثنا نبودند.

 

اما اسکناس 1 دلاری به عنوان نخستین اسکناس و از طرفی دیگر به لحاظ تعدد نشانه های ماسونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که کشف رمز از آن نیات پشت پرده و مخوف طراحان نظم نوین جهانی را آشکار می سازد.

 

پیش از پرداختن به این مسئله توضیحی اجمالی  راجع به برخی  اعداد مقدس ماسونها را لازم می دانم .

 

نخستین عدد 9 است که به حلقه 9 نفره زنجیره ماسونها ، تعداد استادانی که در جستجوی حیرام رفتند تعداد ضربه های درجه استادی و...(3) اشاره دارد.

 

 دومین عدد 11 است که آن نیز به دوستون بواز و جاکین که بنا بر اعتقاد ماسونها  در ابتدای معبد سلیمان قرار داشتند، عرض حمایل استاد به سانتی متر (مجموع ستارگان 5 و 6 پر)، تنها عدد دورقمی که اکر برعکس شود تغییر نمی کند و ...(4) اشاره دارد.

 

سومین عدد 13 است که بی شک از مهمترین نشانه های  تعلق فراماسونری به یهودیان و مصر باستان است که دلایلی از قبیل اتفاق موسوم به  پوریم در 13 فروردین در عهد خشایار شاه ، 13 تکه از بدن اوزیریس که توسط ایسیس(خدایان مصر باستان) پیدا شد ، خیانت سیزدهمین نفر(یهودا اسکاریوتی) به حضرت مسیح (ع) و ... مد نظر است.

 

چهارمین عدد 33 است که اشاره دارد  به 33 رتبه و درجه فراماسونری ، حاصل ضرب عدد مقدس ماسونها یعنی یازده در سه مرتبه شاگردی- ابزار یاری و استادی (11* 3=33) ، سن حضرت مسیح هنگام کشته شدن(البته به نشان تمسخر مسیح توسط یهودیان) و...

 

پس از این مقدمه نسبتا طولانی در ذیل به ترتیب به برخی از نشانه ها ی یهودی- ماسونی موجود در یک دلاری اشاره می گردد:

 

 فراماسونری- رائفی پور

 

الف : نمادهی ماسونی در روی 1 دلاری:

 

 

 

 1- درج تصویر جرج واشنگتن به عنوان اولین رییس جمهور آمریکا که فراماسون اعظم و دارای درجه   33  در این تشکیلات بود البته بنای یاد بود وی در واشنگتن مملو از نشانه های ماسونی است.

 

2- استفاده از 13 دایره در مهرسبز رنگ  وزارت دارایی امریکا در شکل ^ مانند . البته خود شکل ^ ، نماد مردانگی در مصر باستان و در میان یبوسی ها بوده  و اشاره به یکی از شرایط اصلی عضویت در لژهای فراماسونری یعنی مرد بودن دارد  که تاثیر آن در درجه نظامیان کنونی (گروهبان و استوار) کاملا مشهود است.

 

3- استفاده از مجموع 13 برگ و میوه در سمت چپ و راست تصویر جرج واشنگتن(دایره های قرمز رنگ)

 

4-  استفاده از 33 حلقه در قسمت چپ و راست در پایین دلار (بیضی های سبز رنگ) که گویای 33 حلقه زنجیر وار رتبه های ماسونی برای رسیدن به مقام استادی اعظم یا بزرگ بازرس کل (همان فراماسون درجه 33 )است.

 

جغد دلار فراماسونری

 

5 – گنجاندن تصویر جغد در گوشه بالایی و سمت راست دلار به گونه ای کاملا ماهرانه و مخفیانه که به سادگی قابل رویت نیست و نیاز به بزرگنمایی بسیار زیادی دارد .(دایره ها و فلش آبی رنگ)نا گفته نماند که جغد نماد یهودی مارانوس (یهودی که برای پیش بردن اهدافش دین خود را مخفی میکند) است و به این نکته اشاره دارد که کشور ایالات متحده با چه اندیشه و مبانی فکری تاسیس گشته است البته فقط و فقط ذکر نقش  یهودیان و پیوریتنهای موثر در تاسیس امریکا خود به تنهایی کتابی قطور می شود که فرصتی دیگر را  می طلبد.در تصویر هوایی از کنگره آمریکا نیز به سهولت می توان تصویر جغد را در اطراف این ساختمان تشخیص داد.

 

 

خرگوش فراماسونری دلار

 

6- نباید از طراحی های تار عنکبوت مانند زمینه دلار به سادگی گذشت چراکه به طرز ماهرانه ای سمبل ها ونمادهای مورد احترام و تقدیس ماسونها و یهودیان را در آن خواهید یافت . به عنوان نمونه خرگوش     نیم رخ که چشم چپش به سمت بیننده است دقیقا در روبروی تصویر پنهانی جغد برایتان به رنگ سفید مشخص گشته است.

 

(لوگوی    p   l   a   y   b   o   y  که از نشانه های غیر اخلاقی و سین کاف سین است نیز از همین نماد گرفته شده است)

 

شایان ذکر است از دیدگاه سمبولیک برخی حیوانات مانند مار ، جغد ، خرگوش ، ققنوس(پرنده افسانه ای) و بز برای ماسونها و شیطان پرستان مقدس هستند اما از این میان جغد به سبب گردش سیصدو شصت درجه ای گردنش و نیز خرگوش به دلیل اینکه همیشه بیدار است نماد هوشیاری و تسلط گشته اند. که از دیدگاه ماسونها این خصیصه بسیار مهم می نماید و الگوی چشم جهان بین که در باره آن سخن خواهیم راند نیز گواهی بر این مدعاست.

 

از سوی دیگر نیز اگر دقت فرمایید با فرهنگ سازی جریان فراماسونری از طریق کارتونها ، داستانها و.. خرگوش نماد با هوشی ، جغد و بز نیز نماد حکمت و دانایی گشته اند .

 

دلار فراماسونری

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 479 تاريخ : چهارشنبه 19 مهر 1391 ساعت: 14:58

Step 1: Place this tag in the web page head or just before the close body tag

ترجمه:

تگ زیر را در بالای وب پیج یا بعد از تگ body قرار دهید

کد:

<script type="text/javascript" src="http://apis.google.com/js/plusone.js"></script>

 

Step 2: Place this tag where you want the +1 button to render

ترجمه:

این تگ را هر جا خواستید نمایش داده بشه قرار بدهید

<g:plusone size="standard"></g:plusone>

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 385 تاريخ : چهارشنبه 19 مهر 1391 ساعت: 0:32

تکه ای از سخنرانی استاد رائفی پور :

تاثیر موسیقی بر طول عمر :

من چند تا از موسیقیدانان  بزرگ رو میگم سن مرگشونم میگم قضاوت با شما دوستان :

  • ·مالبیران ، استاد معروف موسیقی در ۲۷ سالگی در حین اجرای  موسیقی  سکته قلبی کرده می میرد.
  • ·پرو گولوزی، نوازنده ایتالیا در۲۶ سالگی مرده.
  • ·بیلینی ایتالیایی در ۳۴ سالگی مرده.
  • ·موریس جبر ، فرانسوی در ۴۰ سالگی مرده.
  • ·شوسون ، فرانسوی در ۳۰ سالگی مرده.
  • ·نیکولا گوبرینی ، فرانسوی در۲۷ سالگی مرده.
  • ·ژرارلد بیژه  یا  ژان بیژه ، نوازنده فرانسوی در ۳۷ سالگی مرده.
  • ·مندلس ، نوازنده آلمانی در ۳۸ سالگی مرده .
  • ·هوگو ولف ، نوازنده آلمانی در ۴۳ سالگی مرده.
  • ·مارکس ورگر ، نوازنده آلمانی در ۴۳ سالگی مرده.
  • ·موتزارت! ، که خیلی معروف تشریف دارن ایشون، نوازنده اتریشی در ۳۵ سالگی مرده
  • ·شوبرت ، در ۳۳ سالگی مرده ، ایشون هم اتریشی هست.
  • ·لانر ، در۴۲ سالگی مرده.
  • ·بتهوون ، در ۳۰ سالگی به کلی کر و از ضعف اعصاب سر انجام دیوانه می شود.
  • ·باخ ، موسیقی دان اتریشی اختلال حواس و سرانجام کوری گرفتار شد.
  • · موتزارت  و  شوفن ، دو تن از موسیقی دان های نامی دچار ضعف قوا و سل شدند.
  • ·شوبرت ، وادلر ، مدنس و  دوکونیسیو ، هر ۴ نفر به اختلالات عصبی و  پریشانی فکر و کشمکش های روحی گرفتار شدند.
  • ·شومان و  دو وراک ، ضعف اعصاب شدید گرفتند و سرانجام  دیوانه شدند
  • ·فرنک وکهندل ، موسیقی دان آلمانی ، ماریا آلنا ، خواننده ایتالیا ، موریس جابل ، نوازنده فرانسوی هر سه تن مبتلا به نابینایی شدند .
  • ·خود  نیچه ، با دیوانگی می میره.

در آخر هم یه داستان جالب عرض میکنم ، داستان عجیبیه که خود اروپایی ها نقل کردن راست و دروغش با خودشون ، تاریخ درباره یکی از نوابغ موسیقی به نام ” نیکولو پاگانینی ” که او را ویولنیست شیطان! می نامیدند و زنها از صدای ویولنش بی اختیار هق هق افتاده و غش می کردند حکایت آموزنده ای دارد ، در شهر نیس اجازه نمی دادند جسد ” پاگانی “ در گورستان به خاک سپرده شود. جسد ویولنیستی که عمری را با هرزگی و انحراف جنسی گذرانده مدت ۵۶ سال تمام این گور به آن گور می شود، و  زمین هیچ قبرستانی آنرا در بر نمی گیرد، مردم اطراف قبرستان شکایت می کردند، چرا؟ زیرا هر جا به خاک سپرده می شود بزودی مردم آن حدود ، ادعا می کنند که شبها از داخل قبر صدای نواختن آهنگ  ویولن مخلوط با صدای جهنمی بلند می شود و تقاضا می کنند جسد را از آنجا به جایی دیگر منتقل کنند و برای پسر بیچاره اش چاره ای جز این نمی ماند که جسد پدر نفرین شده اش را ۵۶ سال تمام ، این قبرستان به آن قبرستان ببرد خوب برید خودتون ی جست و جویی بفرمایید در مورد احکام اسلامی و روایات ائمه در مورد لهو و لعب  و تاثیری که بر زندگی میذارن “ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون! ” ما هدف دیگه ای از آفرینش داریم ، نری فلان آهنگ رو گوش کنی بهمان آهنگ  گوش کنی. سوالاتی براتون پیش اومده ، حالا موسیقی سنتی گوش کنیم ؟ شهرام ناظری خوبه؟ شجریان خوبه؟ سوالات عین اینه که، استامینوفن بخوریم؟ دیفن هیدرامین بخوریم؟ پنیسیلین بزنیم یا نه؟ من به تو میگم نه موسیقی غربی نه هیچی، بحث من با خود موسیقیست ، اگر بلدی درست استفاده کنی، استفاده کن، علت ۷۰% تصادفات ، موسیقی شناخته شده، طرف  میشینه پشت فرمان ، ریتم میگیره ، پاشو رو گاز فشار میده . یا ببینید گوش کردن سخنرانی از روی نوار یا رادیو ، خواب آوره ، مخصوصا اونایی که یکنواخت صحبت می کنن، دارو از این بهتر ؟ درست استفاده کن ، البته بخش مذهبیش بماند که من اعتقاد دارم به صدای زن نامحرم نباید گوش بکنم و مسائل دیگه، من فقط تو این جلسه اومدم از نظر پزشکی بررسی کردم.

حالا تاثیرات اونو می خواید به طور تقریبا کامل بفهمید کافی است به لینک زیر بروید:

http://razemusighi.blogfa.com/post-71.aspx

 

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 480 تاريخ : سه شنبه 18 مهر 1391 ساعت: 22:22

بزرگترین مأموریّت وهّابیون تا سال 2012 م. به اجرا در خواهد آمد، تا این سال، همۀ نشانه‌ها، نمادها و سوابق مسلمانان سلف و اهل بیت(ع) در امّ القرای اسلامی نابود خواهد شد و در غیبت همۀ سنّت‌های اسلامی که در اثر بدعت‌های سلفی و شرک‌آلود خواندن آن سنّت‌ها از میان مسلمانان رخ بربسته، در بنای اصلی «مسجدالحرام و مسجد النّبی» نیز در تیررس تیرهای زهرآلود ماسونی و شیطانی از جمله ابراج البیت، کارکردهای خود را از دست خواهد داد تا فراماسونری جهانی یا همان دجّال آخرالزّمان به راحتی بتواند حکومت جهانی شیطان را مستقر نماید.


تا چند سال پیش، بلندترین بنای مُشرف به صحن مسجدالحرام، قصر ملک فهد، سلطان پیشین مملکت عربی سعودی یا همان خادم الحرمینی بود که بر بلندای ابوقُبیس، صدها متر فراتر از مخدوم خود نشسته بود. مهمانان خاصّ پادشاهی سعودی در ایّام حج در این قصر ضیافت اتراق می‌کردند تا ضمن انجام اعمال، از آن بلندا ناظر صحن مسجد و طواف حاجیان باشند. امّا امروزه دیگر، این بنا در برابر برج در دست ساخت «ابراج البیت» کوچک می‌نماید. درست مقابل رکن یمانی. این بنا که معرّفی‌اش خواهم کرد، قرار است در سال 2012 م. افتتاح شود. بر این مُژده گر سر فشانم رواست. در تمام نقاط جهان و میان همۀ اماکن مقدّس مذهبی، هیچ بنایی تاکنون مجال و جرئت قد برافراشتن به این قدّ و قواره را نداشته است.

 
جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 520 تاريخ : دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت: 20:07


نتايج يك تحقيق نشان مي‌دهد: پنج عامل مي‌تواند، در افزايش طول عمر انسان موثر باشد. به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از روزنامه اتريشي “استاندارد”، يك مرد ‪ ۷۰‬ساله كه اضافه وزن و فشار خون ندارد، از...

نتايج يك تحقيق نشان مي‌دهد: پنج عامل مي‌تواند، در افزايش طول عمر انسان موثر باشد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از روزنامه اتريشي “استاندارد”، يك مرد ‪ ۷۰‬ساله كه اضافه وزن و فشار خون ندارد، از بيماري “ديابت” رنج نمي‌برد، دخانيان مصرف نمي‌كند و انجام فعاليتهاي ورزشي منظم را در برنامه روزانه خود دارد، به احتمال ‪ ۵۴‬درصد مي‌تواند، ‪ ۹۰‬سال عمر كند.

اين تحقيق همچنين نشان داد، يك زن ‪ ۷۰‬ساله با شرايط مشابه، ‪ ۴۰‬درصد از اين شانس برخودار خواهد بود كه ‪ ۹۰‬سالگي خود را ببيند.

استاندارد افزود: مصرف نكردن الكل و پايين نگه داشتن كلسترول خون را نيز مي‌توان به عوامل بالا براي افزايش طول عمر افزود.

اگر می خواهید طول عمر بالایی داشته باشید :

۱- مراقب تغذیه خود باشید و وزن خود را در حد ایده آل نگه دارید .

۲- فشار خون خود را کنترل کنید و از استرس زیاد برهیز کنید .

۳- سعی کنید مبتلا به دیابت نشوید و در صورت ابتلا به این بیماری قند خون خود را کنترل کنید

۴- از مصرف دخانیات به هرشکل شامل سیگار ، توتون و … خود داری کنید .

۵- در تمام طول عمر خود به طور منظم به فعالیت های ورزشی بپردازید .

۶- الکل مصرف نکنید و یا مصرف آن را به حداقل برسانید

۷- کلسترول خون خود را کنترل کنید و در حد قابل قبول نگه دارید .
http://www.blog.pezeshk.us/

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 365 تاريخ : شنبه 15 مهر 1391 ساعت: 22:08

اگر شما حتی یک بار در زندگیتان  دچار گوش گرفتگی شده باشید می دانید که چقدر عذاب آور است !

در این حالت نه تنها سخت می شنوید بلکه اعصابتان هم به هم می ریزد. در این وضع هر کسی دوست دارد زودتر از این حالت راحت شود . در اینجا یک سری راهکارها برای درمان گوش گرفتگی اشاره شده است :

عوامل زیادی باعث ایجاد گوش گرفتگی می شود ؛ سرما خوردگی ، زکام ، حساسیت ، گرفتگی سینوس ، ورود آب به حفره های گوش ( در اثر شنا یا ... )، تغییرات فشار هوا . بیشتر وقتها گرفتن گوش خود به خود از بین می رود ولی گاهی  طول می کشد و غیر قابل تحمل است ، با انجام روش های زیر می توانید خودتان این حالت را برطرف کنید.

اولین و سریع ترین راه :  انجام حالت بلعیدن است ، دهان را باز و بسته کنید مثل اینکه چیزی می خورید و عمل بلعیدن را انجام می دهید ! . این کار هوا از داخل سینوس ها خالی شده و در آن مجاری گردش هوا را باز می کند. این راه در موقع سرما خوردگی و حساسیت که باعث گرفتگی گوش شده است بسیار مفید است .

دومین راه : اگر راه اول اثر نکرد ، چند بار خمیازه بکشید بطوریکه کاملا" دهان شما باز شود ،تقریبا" مشابه عمل بلعیدن است ولی با این تفاوت که دهان بیشتر باز شده ، در این حالت هوا از داخل سینوس ها آزاد شده و از گوش خارج می شود .

سومین راه : در صورتی که دو راه بالا موثر نبود ، ممکن است گوش گرفتگی شما در اثر وارد شدن آب در آن باشد ، حوله ای را روی بخار آب گرم بگیرید و روی گوش قرار دهید . البته می توان با دست نیز داخل گوش را تمیز کرد ولی خوب این کار خیلی خوشایند نیست !!

چهارمین راه : راه آخر گرفتن یک دوش حمام بخار است و یا می توانید ظرفی از آب را بجوش بیاورید و با نزدیک کردن سر خود روی ظرف و پتویی را روی سر خود و ظرف بخار بکشید ، بخار را کاملا" استنشاق کنید ، در این حالت تمامی مجاری تنفسی باز می شوند.

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 338 تاريخ : شنبه 15 مهر 1391 ساعت: 21:09

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 390 تاريخ : جمعه 14 مهر 1391 ساعت: 20:46

این اتومبیل ها با استفاده از سلول های خورشیدی نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و این انرژی موتور ماشین را به راه می اندازد

University of Michigan Solar Car

اتومبیل خورشیدی دانشگاه میشیگان:

MIT Solar Car

اتومبیل خورشیدی ام آی تی:

Berkeley solar car

ماشین خورشیدی دانشگاه برکلی:

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 352 تاريخ : جمعه 14 مهر 1391 ساعت: 20:24

Sugar Powered Batteries

Oct-03-12 Researchers have discovered that replacing lithium with sugar could create stronger, long-lasting batteries with more energy storage capabilities



ترجمه:

باتری قدرتمند شکری:

محققان دریافتند که جایگزینی شکر بجای لیتیم میتونه باتری های قوی و با طول عمر بالا و با قابلیت ذخیره ی بالا ایجاد کند.

Data Storage Device

Hitachi has developed a glass data storage device that can easily be read with a common microscope


ترجمه:

مموری جدید:

شرکت هیتاچی یه تراشه ی شیشه ای ذخیره ی اطلاعات رو توسعه داده که براحتی با میکروسکوپ های عادی می توان آن را خوند


برای اطلاعات بیشتر با سایت رفرنس رجوع کنید

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 345 تاريخ : جمعه 14 مهر 1391 ساعت: 16:33

یک سایت واقعاً جالب و مفید که واقعاً کار میکنه !! ، طراحی خیلی جذابی داره و اصلاً توش خسته نمیشین ، سیستم به این صورت هست که بعد از وارد شدن و زدن دکمه‌ی Start Training و ثبت نام (که خیلی سریع و سادس) از شما میپرسه که میخواین چه مهارت‌هایی از مغزتون رو بهبود بدین ، بعد از انتخاب اون‌ها یک برنامه‌ی چند ماهه براتون مشخص میکنه و شما باید هر روز با مراجعه به سایت و انجام دادن چند تا بازی جذاب که روزانه بیشتر از 10 تا 15 دقیقه وقت نمیگیره ، به تمرینات ادامه بدین ، سایت ادعا کرده که اگر برنامتون رو منظم پیگیری کنین به صورت کاملاً واقعی و علمی کارایی مغزتون با این بازی‌های هدف‌دار ، بدون اینکه زحمت خاصی بکشین ، تا 85 درصد بهبود پیدا میکنه !! ، همینطور در طول دوره‌ی تمرینات به طور مداوم نمودارهایی از وضعیت پیشرفتتون رو هم میتونید ببینید ...

در مورد پایه‌‌های علمی کارشون هم توضیحات زیادی توی خود سایت هست ، میتونین به اون‌ها هم نگاهی بندازین ...

سایت

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 331 تاريخ : جمعه 14 مهر 1391 ساعت: 16:33

اینم سوالاتش هر کی جوابا رو می خواد کافیه ایمیل کنه:

[email protected]

خفن دانلود

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 295 تاريخ : جمعه 14 مهر 1391 ساعت: 16:33

دوستانی که علاقه مند به یادگیری این زبان شیرین با پول کم هستند کافیه به این [email protected] یه میل کنند تا خودم شخصا کلاسو برگزار کنم با حقوق پایین

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 292 تاريخ : جمعه 14 مهر 1391 ساعت: 16:33

آموزش دیدن در دانشگاه های معتبر جهان و گرفتن مدرک رایگان و بدون محدودیت تعداد کلاس به صورت آنلاین که البته می توان خود فیلم ها را نیز دانلود کرد برای تمام رشته ها از جمله برق

کافی است به سایت زیر رفته و عضو شوید من که فعلا ایرانی داخلش ندیدیم حداقل شما ها هم بیاید عضو شید تا پرچم دانشگاه شاهد بره بالا کافی است به پست زیر مراجعه کنید

www.coursera.org

راستی از نام واقعی خودتون استفاده کنید برای گرفتن مدرک

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 310 تاريخ : جمعه 14 مهر 1391 ساعت: 16:33

حذف آیکن کنارShortcut

شاید از این كه همیشه باید در كنار یك Shortcut فلش كوچكی را ببینید خسته شده با شید . حالا اگر دوست دا رید كه این فلش دیگر در كنار Shortcut های شما نباشد ؛

ابتدا Run را باز كنید و در قسمت Open متن regedit راتایپ نمایید . سپس با استفاده از قسمت سمت چپ پنجره باز شده به آدرس زیر بروید :

HKEY_CLASSES_ROOTlnkfile

سپس در قسمت سمت راست IsShortcut را Delete كنید و سیستم را دوباره راه اندازی كنید . | دیگر از آن فلش كوچك مزاحم در كنار Shortcut ها خبری نیست .

...........................................................................................................

حذف کردن برنامه هایی که پاک نمیشوند

به دلایلی که برای ما معلوم نیست بسیاری از برنامه ها به طور کامل پاک (uninstall ) نمیشوند در نتیجه بسیاری از کاربران سعی می کنند با حذف پوشه یا شاخه آن برنامه مقدمات پاک شدن آن را انجام دهند اما نام چنین برنامه هایی برای همیشه در فهرست

AddRemove Programباقی خواهند ماند برای آنکه فهرست این برنامه ها را از بین ببریم باید از رجیستری استفاده کنیم ابتدا به کلید زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINEMicrosoftWindowsCurent Versionuninstall

و سپس کلید متناظر با این کلید را باز کنید و حالا برنامه هایی را که نمی توانستید پاک کنید را از این جا حذف کنید تا برای همیشه از بین بروند.

.......................................................................................................... 

فرستادن فکس بدون داشتن دستگاه فکس...

ابتدا از منوی Start واردControl Panel  شوید وقتی Control Panel باز شد به قسمت Printers & Faxes وارد می شوید. در قسمت چپ بالا صفحه دو گزینه مشاهده می کنید : یکی Add a Printer و دومی Set Up faxing شما گزینه دوم را انتخاب کنید . سپس صفحه ای به نام Configuring Components باز می شود . ( دقت داشته باشید باید سی دی ویندوز در سی دی رام باشد در غیر این صورت ویندوز از شما می خواهد که سی دی را در سی دی رام قرار دهید و سپس گزینه OK را بزنید ) ویندوز به صورت اتوماتیک شروع به کپی کردن فایل های مربوط به فکس می کند .... حال شما می توانید فایلهای مورد علاقه خود را فکس کنید

...........................................................................................................

افزايش سرعت اينترنت در ویندوز xp :  

در حالت پیش فرض ، ویندوز xp فقط برای اتصال به اینترنت از 20 درصد پهنای باند استفاده میکنه که اون رو هم Packet Scheduler مشخص کرده . يعني اگر شما اين تنظيمات را تغيير ندهيد فقط می تونید از 20 درصد پهناي باند اتصالتون به اينترنت استفاده کنید . براي اين كه بتوانيد از 100 درصد پهناي باندتون استفاده كنيد این مراحل رو باید انجام بدید: 


  ابتدا Run را از منوي Start اجرا كنيد.( اگر این قسمت در منوی استارت موجود نبود می تونید از روی صفحه کلید دکمه ای رو که شکل پنجره روش حک شده و به اون می گن winkey رو همراه با کلید R فشار بدید تا کادر RUN برای شما باز بشه .در صورتی که به شما یک پیغام خطا داده بشه ممکنه که کادر RUN در کامپیوتر شما قفل شده یا فایلی از کامپیوتر شما خراب یا حذف شده باشد .)
  بعد در Run عبارت gpedit.msc را تايپ كرده و OK را كليك كنيد.
منتظر بمانيد تا Group Policy اجرا شود.
در پانل سمت چپ در بخش Local Comuter Policy و در زير Computer Configuration گزينه Administrative Templates را گسترش دهيد. (اين كار با كليك بر روي علامت+که در سمت چپ هر گزینه وجود دارد انجام می شود )
  در ليست باز شده گزينه Network رو هم گسترش دهيد.
حالا در اين ليست Qos Packet Scheduler را انتخاب كنيد.
به گزينه هايي كه در سمت راست ظاهر مي شوند دقت كنيد و بر روي Limit reseivable bandwidth كليك راست كرده و Properties را كليك كنيد.
پس از اينكه پنجره ي Limit reservable bandwidth Properties باز شد در برگه Setting و در زير Limit reservable bandwidth گزينه Enabled رو انتخاب  كنيد ، مشاهده مي كنيد كه با انتخاب آن در روبروي Bandwidth Limit مقدار پيش فرض آن يعني 20 درصد به نمايش در مي آيد.(یعنی فقط از 20 درصد پهنای باند استفاده می کنیم .)
    به جاي عدد 20 مقدار 100یا صفر را تايپ كرده و OK را كليك كنيد.
حالا به Connection ي كه به وسيله ي آن به اينترنت وصل مي شويد رفته(دقت داشته باشید که به کنترل پنل رفته و این کار را انجام دهید ،چون از طریق SHORTCUTیا میان بُر اون روی دسکتاپ انجام نمی شه .) و بر روي دكمه ي Properties كليك كنيد.
به برگه یا سربرگ یا تب Networking برويد و دقت كنيد كه QOS PACKET SCHEDULER فعال باشد (تيك كنار آن مشاهده شود)اگر فعال نبود یا تیک نداشت خودتان در مربع کنار آن با اشاره گر ماوس یک کلیک کنید تا تیک خورده شود.و در اخر اين پنجره را OK كنيد.

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 291 تاريخ : جمعه 14 مهر 1391 ساعت: 16:33